18 augustus 2011



Tegenwoordig speelt er meer bij het ‘sexy zijn’. Zo had Beyonce in een interview voor US ABC News laten horen dat president Obama haar op het idee heeft gebracht om slimmer te worden. Daarnaast hebben we ook Tina Fey, een actrice uit de serie ‘The Office’, die een slimme, grappige en vrolijke vrouw is. Maar eerlijk gezegd zien we haar liever niet op de cover van een modeblad, toch? Alhoewel Robert Pattinson er anders over denkt, hij zei het volgende over Tina Fey: ‘Ik heb geen bepaald type, maar ik weet wel dat ik op slimme vrouwen val. Ik vind Tina Fey heel leuk, voor mij is zij de meest sexy vrouw.’

Vrouwen houden veel van slimme mannen, dat is bewezen uit een onderzoek uitgevoerd door Elon University. Daarbij lieten ze een paar vrouwen kijken naar filmpjes met werkende mannen. Toen ze werd gevraagd welke man ze het leukst vonden kozen ze toch allemaal voor de ‘slimmere man’. Het blijkt dus dat vrouwen eerder op slimme mannen vallen dan op gespierde en zwetende mannen.

In de media wordt er ook een groot verschil gemaakt tussen uiterlijk en intelligentie. De slimmere meisjes zijn eenzaam, hebben te veel boeken en dragen een bril met té dikke glazen. In alle romantische films moet het lelijke meisje haar haar los maken, haar bril af doen en hoge hakken aan doen zodat ze er sexy uit ziet. Het feit dat vrouwen ook slim kunnen zijn is iets nieuws, neem als voorbeeld Natalie Portman. Ze is een super mooie vrouw, maar het feit dat ze psychologie heeft gestudeerd op Harvard weet bijna niemand.

Als je alleen ‘hot’ bent zoals Paris Hilton zichzelf beschrijft kan je je populariteit nooit te lang behouden. Mensen raken aan je gewend als je ze nooit met iets verrast. We willen meer zien dan beroemdheden die alleen veel geld verdienen door de reputatie van hun ouders. We willen iemand die zichzelf omhoog ziet te krijgen en voor zijn eigen geld zorgt. De populariteit van Alexa Chung, Emma Watson en Tina Fey blijft groeien. Deze vrouwen hebben meer te vertellen dan wat ze met hun Chihuahua hebben gedaan.


Door: Andreea B.

2 opmerkingen:

  1. Hay,

    Ik kom vandaag voor het eerst op jullie website en krijg gelijk een 'good feeling' er over. Maar om even terug te komen op jullie verhaal over sexy en inteligentie. Ik ben zelf momenteel bezig met mijn master studie, na mijn HBO studie had ik niet zo heel veel zin om te gaan werken. Ik doe mijn master op een universiteit gevestigd ergens in de middle of nowhere en de mensen om me heen zijn nou niet echt bepaald 'hip'. Ik zelf houd wel van glamour en luxe en alles wat er bij hoort, en mijn vrienden ook ( daarom zijn we ook friends because we feel eachother). Anyway om mijn verhaal niet al langdraadig te maken, ik zit nu midden in een situatie waar niet echt gewaardeerd wordt hoe je er uit ziet, wat je aan hebt en hoe je over komt. ALLES draait hier om studeren, werken en alles wat niet echt spannend is. En ik, moet er maar mee dealen want wil wel heel graag mjin diploma behalen. Wat ik wil zeggen is dat het soms heel lastig is om zowel the beauty en the brains te hebben. Al beschouw ik me zelf niet als de slimste, maar heb wel altijd de bevestiging gekregen dat ik er mag wezen als het om me uiterlijk gaat. Hoe doen andere vrouwen dat ? 'beauty and the brains' combineren ???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je voor het eerst een persoon tegenkomt/ontmoet let je in eerste instantie alleen op zijn/haar uiterlijk. Des te meer je je partner leert kennen leer je ook zijn/haar innerlijk beter kennen. Dus als jij heel hoog opgeleid bent maar jou partner niet, zou dat soms flinke ruzies in jullie relatie kunnen verookzaken. Ikzelf, moet elke ochtend minimaal 15 minuten voor de spiegel staan om het huis uit te kunnen gaan. Maar zeg eens zelf, je zou toch ook een slimme en goed uitziende partner willen? Dat is dus ook wederzijds.
    ps. Bedankt voor het bezoeken van onze blog en nog veel succes met je studie!

    BeantwoordenVerwijderen